Faramiere.ro foloseste cookies. Prin navigarea pe faramiere.ro, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor. Aflati mai multe.

Poze de la cititori #173 – poze din Italia

Citeste GRATUIT Demonii iubirii de Anne K. Joy!

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (4 votes cast)

De la Dovis:

Trieste este amplasat intr-un golf, pe un munte cu poalele in marea Adriatica.

Peisajul este superb imbinand vegetatia deasa de munte cu palmieri si leandri imensi si cu albastrul sticlos al unei ape extem de limpezi si linistite.

Industria cam lipseste in zona, cea mai importanta fabrica fiind cea care produce cafeaua Illy (al carui nume provine binenteles de la un roman) si din aceasta cauza media de varsta a populatiei  este destul de ridicata.

Sunt multi pensionari, cu o conditie fizica de invidiat. Am vazut putine persoane supraponderale. Majoritatea isi petrec timpul la plaja – vin dimineata cu sezlongul si prosopul si stau toata ziua pe faleza. Nu prea se mananca si nici nu se bea. Inoata in apa calda si linistita, care nu face valuri nici cand e vremea urata. Si stau la soare – sunt copti temeinic pe toate partile. Totul se desfasoara in liniste, cu calm si prietenie. Comenteaza lejer si intra in vorba cu un zambet. Nu mi-a fost rusine ca sunt romanca.

Sunt nista scari pasarela pe care toata lumea isi lasa papucii si un dus cu apa rece. Simplu si multumitor pentru toti.

Am vizitat trei biserici – cea a lui San Antonio, ocrotitor al copiilor, biserica sarbeasca si cea greceasca, impresionanta prin opulenta stralucitoare.

Am mancat inghetata la greu – nu sunt zgarciti si gogoloiul nu il razuie incercand sa iti puna cat mai mult produs – si acum imi lasa gura apa.

Orasul e frumos, cu cladiri vechi si aratoase. Am fost in vizita la o familie care locuieste intr-o casa construita in 1836 – are pereti de o juma de metru si in dormitor are parchetul original pe care doar l-au raschetat si lacuit.

Magazinele accesibile, cu preturi corespunzatoare nivelului nostru mai amarastean sunt tinute de chinezi zambitori.

Castelul Miramare este cel mai important obiectiv turistic si a fost construit la jumatatea secolului al XIX-lea pentru arhiducele Ferdinand Maximilian si iubita lui sotie. Are o pozitie superba fiind construit pe stanci la malul marii. Are un parc minunat de 22 ha cu o vegetatie densa strabatuta de multe alei. Acesta se intinde deasupra autostrazii pe doua poduri foarte late de zici ca sunt tuneluri.   Am facut o plimbare placuta – mi-au placut stancile iesite din mare pe care se odihneau pasarile si acel mic port cu barci. Langa el sunt doua restaurante specializate in preparate din peste la un nivel culinar care face ca pretul unei mese pentru o persoana sa bata la 120 euro.

Pentru mine singurul inconvenient au fost strazile inclinate pe care trebuie sa urci si sa cobori.

Numai in centru mergi la orizontala.

Sunt multumita ca am facut fata mersului pe jos si m-am simtit extraordinar. Finii ne-au rasfatat cu tot felul de bunatati si au facut tot ce au putut ca sa ne simtim bine. Sa le dea Dumnezeu sanatate!

Poze:

1 2 3 4 5 6 7

Am fost in Slovenia la cumparaturi si la restaurant in doua zile diferite.

Nu mi-am dat seama cand am trecut granita – era un indicator mai mic decat cele care sunt la intrarea in satele noastre si nu am avut timp sa-l fotografiez. Soselele sunt de iti vine sa plangi de ciuda. In cinci ani si-au refacut infrastructura cu fonduri europene. Deci, daca vrei, poti. Foto 1-5. Peisajul este frumos, fiind aceeasi zona deluroasa si plina de verdeata ca si la Trieste.

Mare parte din indicatoare si reclame sunt bilingve pentru ca regiunea a apartinut cand unuia cand altuia. Italienii vin sa manance si sa faca cumparaturi, preturile fiind mai mici si cel putin ospatarii si vanzatorii vorbesc fluent italiana.

Am trecut prin Lipita sa vedem vestitii cai lipitani, dar nu l-am vazut decat pe cel de pe panou, cei adevarati fiind ascunsi. Terenurile erau goale. Foto 16-17

Pentru ca la sloveni sunt permise jocurile de noroc si la italieni nu, sunt o gramada de cazinouri. Foto 19. Este unul chiar si la intrarea in herghelie. Foto 18.

Am fost la mancam la un restaurant care se numeste Orient expres pentru ca e construit pe linia pe care circula faimosul tren. Afara are o terasa acoperita de zici ca e birt satesc, dar inauntru ramai cu gura cascata. O parte din podea este din sticla si se mai vad sinele si langa masa noastra era un carlig, banuiesc ca de macaz. Foto 6-8.

Am mers acolo sa mancam calamari fripti – nu pot sa va spun cat sunt de buni si de multi. Cu toata stradania si ciuda nu am reusit sa termin portia. Un fel autohton este Liubliana – un fel de cordon bleu nerulat si de dimensiuni pantragruelnice. Nu va puteti gandi cum difera carnea de vaca de cea de la noi – se poate manca usor. Asa ca va puteti inchipui cum se simte muschiul de vita cu sos de trufe. Trufe!!! Intr-o carciuma de sat! Foto 9-14.

Nu se da bacsis ca si in Italia.

La sfarsit am luat o bautura ca un fel de visinata cu care am incheiat masa si dupa ce am platit am mai primit cate un rand din partea casei. Am fost sase persoane.

Am facut cumparaturi de la Lidl – seamana cu cel de la noi si sunt si produse identice. In Tus nu am mai intrat.

Am mai fost in alta localitate sa luam carne de la o macelarie. Foto 15. Un fel de boutique satesc cu o vitrina de carne de trei metri de care se ocupa o familie in varsta de vreo treizeci de ani. Mi-ar place sa vad ca exista un asemenea magazin si la noi. Carne de toate felurile, carnati preparati de ei, specialitati autohtone gen burgeri simpli sau inveliti in sunca ….  eu am fost deosebit de impresionata de felul in care am fost serviti.

Pieptul de pui ni l-a feliat el pentru snitele si a scos toate pielitele deoparte. La carnea de vita a contrazis-o pe fina-mea si a convins-o sa ia o carne mai buna pentru mancarea pe care dorea sa o faca – uite, sunt la acelasi pret, asta e pentru ceva, asta e pentru altceva, ia din asta ca e mai frageda si mai buna  pentru ce vrei tu. Sa vad si eu la noi un vanzator care se straduieste sa-ti dea ce are mai bun. La sfarsit, dupa ce am platit, ne-a mai pus in sacosa o caserola cu biftec tartar din partea casei.

Pe autostrada granita este marcata mai vizibil. Foto 22.

In drumul spre Trieste am admirat panorama. Foto 23-24.

Pozele mai jos:

In sfarsit am revenit la Venetia!

Nu am avut parte de atmosfera romantica – a fost o zi calduroasa, aglomerata si obositoare, dar tot mi-a facut multa placere  sa ma plimb pe strazile inguste, sa ma uit dupa gondole, sa casc gura ore in sir la vitrine si mai ale la masti.

Am cumparat mascute si bratari din stricla de Murano, am mancat pizza si am baut bere si am luat mir de la biserica Sfintei Lucia, protectoare a ochilor,  ale carei moaste sunt expuse in racla de sticla.

In prima poza e aparatul la care se valideaza biletele inainte de a te urca in tren. Drumul de la Trieste la Venetia a durat doua ore.

Piata San Marco era extrem de aglomerata, iar pentru vizitarea bisericii San Marco era o coada imensa, asa ca ne-am multumit cu amintirile din vizita anterioara.

Am vizitat in schimb Palatul Dogilor care m-a terminat si financiar – intrarea era 20 de euro de persoana – si fizic – pentru ca am urcat si coborat pana mi-au tremurat genunchii.

Este o constructie impresionanta – tavanele sunt extraordinare, etajele reflecta opulenta, iar la parter si la subsol descoperim celulele in care erau dusi cei condamnati direct din sala de judecata. Printre frunzele sculptate in piatra am fotografiat Ponte dei Sospiri, care unea palatul cu inchisoarea si pe care se indreptau detinutii spre locul de executie.

Noroc cu drumul cu vaporasul pana la gara, placut si racoritor, pe Canal Grande.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: +1 (from 1 vote)
Poze de la cititori #173 - poze din Italia, 10.0 out of 10 based on 4 ratings

Citeste GRATUIT Demonii iubirii de Anne K. Joy!

Participa si tu la comentarii:

1. Am omis sa spun ceva: Insa am invata un lucru, pe care incerc sa-l pun in practica: daca faci rezervari la bilete on-line te costa chiar si la jumatate, iar copiii, elevii si studentii au reduceri foarte mari sau gratuitate. Singurul lucru pe care trebuie sa-l faci este sa mergi la obictiv cand scrie pe voucher, altfel nu te mai primeste. De ex. (mi-am amintit acum) pt Sagrada Familia a facut rezervare on-line nepoata mea din Marea Britanie si am platit mai putin de jumatate din pretul pe care l-am fi platit pe loc, iar copilul nici macar un sfert.

Place? Thumb up 1 Thumb down 0
  2. Dovis, draga, sa nu spui niciodata, niciodata!
    Am spus-o si eu la un moment dat si viata m-a contrazis.
    Sigur vei mai ajunge sa te bucuri de excursii frumoase si nu doar in tara.

3. Dovis,minunate poze ,formidabila descrierea ! :yeah:
    Ma bucur mult ca ai avut o vacanta asa frumoasa si ca ne-ai impartasit si noua bucuria pe care ai simtit-o ,si locurile pe care le-ai vizitat! :imbratisare:
    N-am fost in Italia niciodata si chiar mi-ar placea sa ajung si in locurile de care zici tu .As bate stradutele toata ziua si as vizita cat de mult as putea ,in limita bugetului ,bineinteles ! :smile:

Place? Thumb up 1 Thumb down 0
    • dovis        ( citeste - driven - k. bromberg din 9-17 )
      Primul comentariu pe: 2013-06-12 ~ 19 voturi - Cel mai votat comentariu

@Titam: multumesc de laude :lol: :imbratisare:
      la batut strazile cu piciorul nu-ti trebuie buget -- asta e necesar ca sa ajungi acolo si sa-ti alimentezi puterile ca sa rezisti :bah:
      fa si tu ca mine -- trimite-ti finii unde ti-ar place sa mergi :bah: :bah: :bah:
      tu ai fost mai desteapta -- ti-ai trimis baiatul -- sigur o sa mergi la el de mai multe ori.
      acusica o sa ne trimiti si tu parerile tale despre Anglia !

Place? Thumb up 0 Thumb down 0
  4. Dovis ,degeaba imi trimit eu neamurile in strainatate ca tot pe banii mei merg in vacante . :lol: Am verisori imprastiati prin toata Europa dar nu se inghesuie nici unul cu invitatiile . :lol:
    La feciorul meu ma duc luna viitoare asa ca aici ai putea sa ai dreptate.

Place? Thumb up 1 Thumb down 0
  5. Superbe poze turistice.
    Minunate peisaje italiene si slovene.
    Cladiri istorice care iti cladesc ochii stralucitori.
    Meniuri gustoase care alinta papilele gustative.
    Plimbari relaxante.
    Vreme reconfortanta.
    Amintiri de pastrat in inima si in suflet.
    Multumim Dovis pentru plimbarea virtuala.
    Ai fost un ghid deosebit si rabdatoare cu explicatii.
    Multumesc ca ne-ai impartasit o experianta frumoasa. :hallo4:

Place? Thumb up 0 Thumb down 0
  6. charm        ( citeste - Slujitorii regelui de Mireille Calmel din 9-24 )
    Primul comentariu pe: 2014-04-14 ~ 11 voturi - Cel mai votat comentariu

Minunat, minunat si impresionant draga Dovis! Multumim ca ai impartasit (sharuit :chic: ) cu noi aceste imagini si impresii.
    Le-am admirat de acum doua zile dar abia in dimineata asta le-am savurat cu adevarat!

Place? Thumb up 0 Thumb down 0

Lasa un comentariu. Participa la discutie!

Suparat   Zambitor  Wink  Nu stiu  Inteligent  LOL   Razz  Mr. Green  Gandesc  Mr. Roll  Mr. Roll  Mr. Roll  Mr. Haha  Mr. Laugh  Mr. Haha 2  Mr. Foot tapping  Mr. Wait  Mr. Bored  Mr. Beat  Mr. Des  Mr. Help  Mr. Nota Zece  Zece din zece  Mr. Yeah  Mr. Books  Mr. Reading  Mr. Uber  Mr. Coffee  Mr. Morning  Mr. Coffee  Mr. Coffee  Mr. Cafea de Craciun  Un pic baut  Sa bem un pic  Mr. Limonada  Mr. Sampanie  Mr. Lichior  Mr. Bere  Mr. Ceai  Mr. Whiskey  Mr. Bucatarie  Pregatit de masa  Fast-Food  Mr. Chic  Mr. Grimace  Mr. To Bed  Mr. To Bed  Desteptarea  Cry   Mr. Hug  Mr. Kiss  Mr. No Love  Mr. Pev  Mr. Love  Redface  Mr. Heart  Mr. Love  Steagul Iubirii  Mr. Love  Mr. Cloud  Mr. Happy  Mr. Orator  Mr. Holiday  Mr. Holiday  Mr. Felicitari  Petrecere  Mr. Holiday  La Multi Ani  Mr. Ap  Mr. Freez  Mr. Dancing  Mr. Dancing  Mr. Hula  Mr. Muzica  Mr. Girl  Mr. Sare  Mr. Devil  Mr. Not nice  Mr. Fig  Box  Mr. Sexy  Scos limba  Mr. Panda Club  Mr. Bat  Mr. Scared  Spalat Vase  Sters praful  Buna dimineata!  Cafeaua de dimineata  Hohoho!  Neata!  Neata  Neata  Pa pa!  Ce mai faceti?  Buna ziua!  Buna dimineata tuturor!  Neata!  Neata!  Nu ma simt bine!  Aspirina  Candela  Suflu in lumanari